3 zalety pracy z praktykiem w sprzedaży i marketingu B2B cz. 1

1 – Sieć kontaktów biznesowych i realne rozwiązania

Bywa, że sama diagnoza problemu w firmie, to dopiero początek drogi. I bywa, że to nie słabo działająca sprzedaż B2B, czy marketing B2B są do załatania w pierwszej kolejności, ale dziury w procesach pobocznych jak: HR, kontrola jakości, czy dostawy. Bo, jeśli dyrektor, właściciel lub handlowcy zamiast pozyskiwać nowych klientów, gaszą pożary, to żadna zmiana w ich procesie nie pomoże.

Przykład naszego klienta:

Świetna nieduża firma, produkują w trybie rzemieślniczym panele drzwiowe z aluminium. Właściciel odpowiada tu również za sprzedaż. 

Główny cel naszych działań, to uwolnienie zasobów w sprzedaży. Czyli albo wyłączenie właściciela z innych procesów i skupienie jego zasobów na sprzedaży albo rekrutacja do działu sprzedaży odpowiedniej osoby. 

Natomiast mapowanie procesów i stała współpraca pozwoliły ujawnić, że za trudności z utrzymaniem harmonogramu, brakiem zasobów czasowych na sprzedaż stoją przede wszystkim problemy z… lakiernią. To właśnie ten obszar generował ponad 80% sytuacji kryzysowych w firmie. 

Problem:

Brak systemu kwalifikacji dostawcy, a w efekcie współpraca z nierzetelnymi podwykonawcami (lakierniami) powodowały:

  • częste wyjazdy do lakierni w sprawie kolejnych błędów, 
  • reklamacje lakierowanych paneli, 
  • reklamacje odbiorców, którym termin realizacji się wydłużał,
  • ogromne koszty transportu,
  • koszty obsługi reklamacji niewymierne – zaangażowanie właściciela, stres, czas itd.

Rozwiązanie:

Po zdiagnozowaniu tego obszaru wstrzymaliśmy pracę nad projektem doradczym w dziale sprzedaży. Uznaliśmy, że dobór lakierni, stworzenie systemy nadzoru nad dostawcami, stworzenie procedury i doboru dostawców na przyszłość jest kluczowe, bo wpływa absolutnie na wszystkie obszary działalności firmy – w tym sprzedaż i marketing. 

Skorzystaliśmy z własnej sieci kontaktów JBS EUROPE. Jesteśmy na rynku od 10 lat, w naszej bazie są tysiące klientów, partnerów itd. 

Zaaranżowaliśmy 4 kontakty z lakierniami. Już pierwsza okazała się strzałem w dziesiątkę.

Korzyści:

  • lokalizacja – lakiernia jest w odległości do 10 km,
  • jakość – pewność w dostarczaniu produktów najwyższej jakości, brak reklamacji,
  • oszczędności – na transporcie, czasie zaangażowanym w obsługę zamówień,
  • czas na sprzedaż i komfort (inaczej się sprzedaje, kiedy masz solidnego, odpowiedzialnego partnera za plecami.

Sprawdź jak możemy pomóc Twojej firmie https://jbseurope.pl/uslugi/