Do sztucznej inteligencji możemy mieć dwa podejścia: bać się jej i negować potrzebę jej wykorzystania w pracy i w codziennym życiu lub z zaciekawieniem i otwartością zapoznać się z możliwościami, które oferuje.
Czyli w kilku słowach o przeprowadzonym przez nas webinarze dla użytkowników czołowego systemu ERP – Vendo.ERP – stworzonym dla firm produkcyjnych. Do tego podpowiedzi: po co taki webinar producentom? Co im dał, z czym wyszli, no i co nas zaskoczyło?
Marketing zadbał o bonusy, gadżety świąteczne, kubki, notesy, długopisy, latarki, termosy, bony. A co się stanie, jeśli z tym nie zdążymy? Zapytałem o to w zeszłym roku odbiorców prezentu. Ponad 90% ma podobne zdanie.
Można dostać gratulacje za maila? Okazuje się, że tak, nawet jeśli w jego treści prosisz by ktoś podczas najbliższego spotkania wręczył Ci 300 zł!
Ciekawa czcionka użyta w postach facebookowych czy np. w notce bio na Instagramie to akcent, który pomoże Ci nie tylko wyróżnić profil wśród konkurencji, ale też skierować uwagę odbiorców na Twoje treści.
U naszych klientów działających w branży nieruchomości, to co podkreślamy to lokalizacja, metraż i najważniejsze wyróżniki danej nieruchomości. W naszych JBS’owych postach jest to zazwyczaj zajawka tematu
3- Wdraża narzędzia, które sprawdził i na których sam działa
Zanim zatrudnisz ludzi, przygotuj stanowisko i skorzystaj z technologii. Dlaczego? Bo dzięki niej wdrożenie nowej osoby okaże się z pewnością łatwiejsze i skuteczniejsze. A może być i tak, że w ogóle nie musisz zwiększać zespołu i wystarczą Ci zasoby, które masz. Skąd praktyk o tym wie? Bo sam z tych technologii korzysta.
2 – Poprawić działania marketingowe + sprzedażowe i sfinansować cały mechanizm ze środków UE
Czasy są niepewne, to nie jest moment, żeby szastać gotówką, ale z drugiej strony promocja i sprzedaż to główne silniki firmy, więc muszą działać. Ostatnio skupiłem się na tym, że praca z praktykiem to dostęp do sieci kontaktów i szybkie rozwiązania w zupełnie innych obszarach firmy (przeczytaj 1 – Sieć kontaktów biznesowych i realne rozwiązania).
1 – Sieć kontaktów biznesowych i realne rozwiązania
Bywa, że sama diagnoza problemu w firmie, to dopiero początek drogi. I bywa, że to nie słabo działająca sprzedaż B2B, czy marketing B2B są do załatania w pierwszej kolejności, ale dziury w procesach pobocznych jak: HR, kontrola jakości, czy dostawy. Bo, jeśli dyrektor, właściciel lub handlowcy zamiast pozyskiwać nowych klientów, gaszą pożary, to żadna zmiana w ich procesie nie pomoże.
Czy wiecie, że obecnie na facebooku mamy aż 4 rodzaje działalności – dot. kredytów, zatrudnienia, nieruchomości i tu akurat chyba słusznie – polityki, na które nałożone są ograniczenia dotyczące reklamowania się na tym kanale? Co to znaczy „ograniczenia” i jak z tego wybrnąć, pokażę na przykładzie branży nieruchomości, dla której działania reklamowe prowadzimy już blisko 5 lat.
Wiesz jaka jest najczęstsza odpowiedź na pytanie, ile Cię kosztował ten dom? „Przestałem liczyć przy XXX ( i tu pada znaczna kwota).” Ciekawe, że trzeba sporo wydać, żeby zrozumieć rolę specjalistów i projektantów. Szybciej przychodzi wiara: mnie się uda, mnie się zepnie. W marketingu jest podobnie. Zaufasz intuicji, z tego samego zrezygnujesz, sporo wydasz, potem zmęczony wydasz więcej, bo wskoczysz na drugi biegun i zapragniesz outsourcingu, żeby na końcu zrozumieć, dlaczego warto było inaczej wystartować. A może przeczytasz i przechytrzysz system?