Można dostać gratulacje za maila? Okazuje się, że tak, nawet jeśli w jego treści prosisz by ktoś podczas najbliższego spotkania wręczył Ci 300 zł!
Ciekawa czcionka użyta w postach facebookowych czy np. w notce bio na Instagramie to akcent, który pomoże Ci nie tylko wyróżnić profil wśród konkurencji, ale też skierować uwagę odbiorców na Twoje treści.
U naszych klientów działających w branży nieruchomości, to co podkreślamy to lokalizacja, metraż i najważniejsze wyróżniki danej nieruchomości. W naszych JBS’owych postach jest to zazwyczaj zajawka tematu
3- Wdraża narzędzia, które sprawdził i na których sam działa
Zanim zatrudnisz ludzi, przygotuj stanowisko i skorzystaj z technologii. Dlaczego? Bo dzięki niej wdrożenie nowej osoby okaże się z pewnością łatwiejsze i skuteczniejsze. A może być i tak, że w ogóle nie musisz zwiększać zespołu i wystarczą Ci zasoby, które masz. Skąd praktyk o tym wie? Bo sam z tych technologii korzysta.
2 – Poprawić działania marketingowe + sprzedażowe i sfinansować cały mechanizm ze środków UE
Czasy są niepewne, to nie jest moment, żeby szastać gotówką, ale z drugiej strony promocja i sprzedaż to główne silniki firmy, więc muszą działać. Ostatnio skupiłem się na tym, że praca z praktykiem to dostęp do sieci kontaktów i szybkie rozwiązania w zupełnie innych obszarach firmy (przeczytaj 1 – Sieć kontaktów biznesowych i realne rozwiązania).
1 – Sieć kontaktów biznesowych i realne rozwiązania
Bywa, że sama diagnoza problemu w firmie, to dopiero początek drogi. I bywa, że to nie słabo działająca sprzedaż B2B, czy marketing B2B są do załatania w pierwszej kolejności, ale dziury w procesach pobocznych jak: HR, kontrola jakości, czy dostawy. Bo, jeśli dyrektor, właściciel lub handlowcy zamiast pozyskiwać nowych klientów, gaszą pożary, to żadna zmiana w ich procesie nie pomoże.
Czy wiecie, że obecnie na facebooku mamy aż 4 rodzaje działalności – dot. kredytów, zatrudnienia, nieruchomości i tu akurat chyba słusznie – polityki, na które nałożone są ograniczenia dotyczące reklamowania się na tym kanale? Co to znaczy „ograniczenia” i jak z tego wybrnąć, pokażę na przykładzie branży nieruchomości, dla której działania reklamowe prowadzimy już blisko 5 lat.
Wiesz jaka jest najczęstsza odpowiedź na pytanie, ile Cię kosztował ten dom? „Przestałem liczyć przy XXX ( i tu pada znaczna kwota).” Ciekawe, że trzeba sporo wydać, żeby zrozumieć rolę specjalistów i projektantów. Szybciej przychodzi wiara: mnie się uda, mnie się zepnie. W marketingu jest podobnie. Zaufasz intuicji, z tego samego zrezygnujesz, sporo wydasz, potem zmęczony wydasz więcej, bo wskoczysz na drugi biegun i zapragniesz outsourcingu, żeby na końcu zrozumieć, dlaczego warto było inaczej wystartować. A może przeczytasz i przechytrzysz system?
Żeby proces generował dochody, a właściciel mógł docelowo wyłączyć się z operacyjnego działania w pozyskiwaniu i obsłudze klientów. O tym wszystkim będzie traktował Webinar, który poprowadzę. Sprawdź poniżej szczegóły i widzimy się niebawem!
Bywasz raz w miesiącu na spotkaniach, czasem częściej, przyjmujesz obowiązki, pełnisz funkcje, pomagasz innym się rozwijać, ale kiedy ktoś pyta: „ile wyciągasz na członkostwie”, to masz problem z odpowiedzią? Policzyłem, ile członkostwo może Cię realnie kosztować. To pomoże zrozumieć, czy masz z czego być zadowolonym. A jeśli dopiero rozważasz członkostwo, liczby podpowiedzą, czy przynależność do klubu, networking, to najlepsze dla Ciebie opcje na pozyskiwanie klientów.
Sytuacja często wygląda tak: pytam klientów, dlaczego od Was kupują, co sami myślicie, o tym, co Was wyróżnia? I dostaję listę odpowiedzi: od technologii, poprzez obsługę, dotrzymywanie zobowiązań, innowacje, po UX i relacje. A potem przeglądamy dokument oferty i jest to jedna strona: