Audyt Discover i warsztaty w Wydawnictwie Element

AUDYT MARKETINGOWY I SPRZEDAŻOWY DISCOVER I FILARY EFEKTYWNEGO POZYSKIWANIA KLIENTÓW W WYDAWNICTWIE ELEMENT

Wydawnictwo Element, czyli:

rodzinna firma prowadzona od 10 lat przez małżeństwo Aleksandra i Dominikę. Do pandemii Covid19 sprzedaż realizowana była w oparciu o ogólnopolską dystrybucję księgarską. Ten rodzaj sprzedaży generował niskie rezultaty, ale firma zarabiała na eventach z autorami i nie tylko (przede wszystkim na biletach oraz sprzedaży książek). Pandemia sprowokowała poszukiwanie nowych pomysłów na sprzedaż i w ten sposób udało się zrealizować księgarnię internetową, która już wcześniej była w planach.

Wyzwanie

Projekt realizowany z Wydawnictwem Element był wieloetapowy i zakładał najpierw potwierdzenie realnego potencjału biznesowego wydawnictwa. Ponadto, jego celem była odpowiedź na pytanie w jaki sposób wydawnictwo może generować rentowną sprzedaż przez internet. W drugiej fazie wyzwaniem było  wzmocnienie procesu sprzedaży, contentu strony www i budowa planu marketingowego oraz wdrożenie adekwatnych działań.

Cele projektu

  • audyt działań w zakresie marketingu i sprzedaży – wskazanie obszarów do optymalizacji 
  • budowa ścieżki marketingowej
  • budowa strategii prospectingu z wykorzystaniem social mediów, remarketingu 
  • rozwój kompetencji marketingowych właścicieli

Audyt Discover na początek i co dalej?

Audyt Discover, od którego rozpoczęliśmy współpracę z Wydawnictwem Element pozwolił nam na szczegółową diagnozę aktualnej sytuacji.

Skonfrontował również firmę z jej konkurencją, a także wykazał mocne i słabe strony, również na podstawie badania jakościowego, czyli wywiadów z klientami Wydawnictwa. Dodatkowo audyt Discover nakreślił najważniejsze obszary do pracy podczas szkoleń z właścicielami firmy. 

Podczas cyklu warsztatów zespół Wydawnictwa Element nauczył się pracy z lejkiem marketingowym i drabiną wartości, w odniesieniu do konkretnych grup docelowych, opracował również szczegółowo ścieżkę klienta, a także zaplanował serię konkretnych działań marketingowych, które już wdraża w życie.

Opinia klienta po warsztatach

Właśnie skończyliśmy cykl warsztatów. Krzysztof jest świetnym specjalistą: usprawnił nasz dotychczasowy system sprzedaży i pomógł nam zbudować całą ścieżkę docierania do nowych klientów. Mnóstwo się od niego nauczyliśmy. Bardzo dziękujemy i z całym przekonaniem polecamy.

https://wydawnictwoelement.pl/

Sprawdź jak możemy pomóc Twojej firmie: https://jbseurope.pl/uslugi/