Jak, po co i kiedy warto zmienić fonty w postach?
Ciekawa czcionka użyta w postach facebookowych czy np. w notce bio na Instagramie to akcent, który pomoże Ci nie tylko wyróżnić profil wśród konkurencji, ale też skierować uwagę odbiorców na Twoje treści.
U naszych klientów działających w branży nieruchomości, to co podkreślamy to lokalizacja, metraż i najważniejsze wyróżniki danej nieruchomości. W naszych JBS’owych postach jest to zazwyczaj zajawka tematu
posta. Z kolei w postach u klienta prowadzącego sklep internetowy jest to CTA (z ang. call to action), czyli na przykład treść „KUP TERAZ” lub „ZOBACZ OFERTĘ”. Dobierając font weź uwagę pod charakter Twojej działalności. Wybór jest szeroki – gotyki, kapitaliki, kursyw, teksty bąbelkowe – możesz być więc pewien, że znajdziesz coś, co do Ciebie pasuje! Najpopularniejszym jest LingoJam. Możesz też skorzystać z innych opcji jak aplikacje czy generatory z mniejsza ilością opcji zmian jak np. PiliApp z którego sami korzystamy.
Na co uważaj
Stosuj, ale z umiarem – zbyt długie treści napisane zmienionym fontem mogą być po prostu nieczytelne. Dobieraj fonty tak, byś sam bez problemu umiał przeczytać treść.
Uwaga, polskie znaki
Fonty powstałe w generatorze nie mają polskich znaków, zwróć więc uwagę na powstałe treści i ich czytelność. Ze swojej strony polecam zmieniać tylko te wyrazy, w których polskie znaki nie występują lub tak zredagować treści by te, które chcemy wyróżnić miały ich jak najmniej.
Sprawdź treść na mobile
Uważaj, bo niektóre fonty, nie są dobrze wyświetlane na smartfonach – po publikacji posta sprawdź jego wygląd na aplikacji mobilnej Fb czy Instagram.
Sprawdź jak możemy pomóc Twojej firmie https://jbseurope.pl/content/