Raklama na Facebooku: jak poprawić konwersję

Jeśli korzystasz z API konwersji Facebooka, to przygotowałem podpowiedź jak uszczelnić sprzedaż przed Black Friday. Czyli jak np. możesz domykać zakupy już z poziomu Facebooka albo generować tam zapytania. A co, jeśli to czytasz i nie wiesz co to API konwersji? Odsyłam szybko do Działu Pomoc na Facebooku, koniecznie zainstaluj i korzystaj.

U jednego z klientów, który prowadzi sprzedaż przez internet zbudowaliśmy buyer persony, a potem przeprowadziliśmy kampanię testową (cold ADS), żeby potwierdzić założenia: skuteczność zbudowanych grup docelowych. Kampanie na ruch, zachowanie użytkowników w serwisie potwierdziło, że w tym zakresie potrafimy właściwie identyfikować i ściągać na stronę www odbiorców. 

Kolejny cel jaki zarysowaliśmy to:

Lepsza identyfikacja klientów na stronie przez API konwersji, a przez to możliwość generowania sprzedaży bezpośrednio w witrynie.

Przykład:

Przy zoptymalizowanym API poszczególnych zdarzeń, wzrośnie liczba transakcji bezpośrednio z Facebooka. I tu sens naszej taktyki do potwierdzenia: zamiast uszczelniać ruch w serwisie www poprzez np. narzędzie marketing automation (nierealne do wdrożenia przed Black Friday), uszczelniamy sprzedaż w obrębie Facebooka.

Co sam możesz zrobić

Wchodzisz do managera zdarzeń. Znajdź te zdarzenia, których jakość dopasowania jest niska (poniżej 6 punktów). Postaraj się poprawić ten wynik. Zaraz zobaczysz jak. 

Co zaleciliśmy u klienta:

W tej konkretnej sytuacji „Jakość dopasowania…” na zdarzeniu „Zakup” osiąga 8,7 na 10, co jest bardzo dobrym wynikiem. I da się go jeszcze nieco zoptymalizować. Ale ważniejsze będzie działanie nr 2: 

Poprawić „Jakość dopasowania” w pozostałych zdarzeniach. 

I tu najlepiej zacząć nawet od zdarzenia „Page View” i „Dodanie do koszyka”.

Jak to zrobić?

Zadanie jest naprawdę proste

Część 1

Wchodzisz do CMS serwisu

We wtyczcie Facebooka trzeba wybrać więcej parametrów do śledzenia. W przypadku naszego klienta zaproponowaliśmy na początek: Data urodzenia, Zaszyfrowany adres email. Żeby zyskać skok o 2 punkty w jakości. A następnie móc ocenić rezultaty. 

Czego się spodziewamy:

Wzrostu konwersji, a przy okazji optymalizacji wydatków na reklamę. 

Część 2 – Reklamy

Ustawiasz reklamy na konwersje z wykorzystaniem tych zdarzeń – ukierunkowanych na sprzedaż. Chodzi o to, by Twoi klienci mogli dokonać zakupu zaraz po użyciu „Kup teraz”. Dlatego koniecznie taki CTA. 

Podsumowanie:

  • Jeśli masz skonfigurowane zdarzenia, sprawdź wyniki „Jakości dopasowania”
  • Popraw ten parametr, tam gdzie jest on najniższy
  • Facebook podpowiada jakimi działaniami możesz to zrobić
  • Zdecyduj, które działanie najlepiej się sprawdzi w Twoim przypadku
  • Wprowadź sugerowane zmiany w obrębie serwisu www
  • Ustawiaj reklamy na konwersje z wezwaniem na zakup

Nasi klienci często sobie chwalą, że wartością dodaną po przeprowadzeniu przez nas działań w ramach kampanietestowe.pl, jest przygotowany profil, konto reklamowe i właśnie zdarzenia do prowadzenia efektywnych działań social media.

Trzymam kciuki za powodzenie w tym zadaniu.