Influencer, czyli kto? Case study współpracy z kreatorami opinii.

Urywające się telefony, wyprzedane produkty, brak towaru na półkach, mnożące się zapytania o usługi. Kto temu winny? Influencer.

Pod enigmatycznym pojęciem influencera kryje się bloger, youtuber lub osoba publiczna, która zdołała uzbierać grono obserwatorów, dla którego uchodzi za wpływową, determinując tym samym decyzje zakupowe i usługowe swojego audytorium. Historie o wykupionych w ciągu kilku godzin szminkach polecanych przez znane blogerki urodowe są uż na porządku dziennym. Influencer marketing jest wskazywany jako szansa na zwiększenie sprzedaży i wzmocnienie rozpoznawalności marki. Jak to rozwiązanie sprawdza się u naszych klientów?

Magda Koral to wielokrotna mistrzyni w kategorii Bikini Fitness. Patrzymy na tę silną, zgrabną dziewczynę, która pomaga zbudować pewność siebie setkom dziewczyn, z ogromnym podziwem. – Od trzech lat współpracuję z różnymi firmami z branży modowej, kosmetycznej, medycznej i zajmującej się suplementami dla sportowców. Zawsze najpierw zapoznaję się ze specyfiką miejsc, które mam promować i sama korzystam z usług danej firmy, by móc w jak najlepszy sposób odnieść się do promocji marki. Nie podejmuję współpracy z każdą zainteresowaną firmą, dzięki temu moi obserwujący wiedzą, że promuję tylko najlepsze miejsca. – opowiada nam Magda. W lipcu Mistrzyni Bikini Fitness podjęła współpracę z Centrum Med-Beauty. Po rozmowie z Panią Grażyną Walkowicz został ustalony kilkumiesięczny plan działania, który ma na celu upiększenie Magdy do ważnego dnia – ślubu. Po pierwszej wizycie w Med-Beauty i odpowiednim przedstawieniu jej w social media uzyskaliśmy zaskakujące wyniki. Opublikowany film relacjonujący pierwszy etap metamorfozy został wyświetlony 1600 razy, angażując do reakcji 39 osób. Post Magdy Koral z komentarzem i grafiką porównawczą poddanych powiększaniu ust zdobył z kolei 106 reakcji. Dwa zdjęcia Magdy opublikowane w serwisie Instagram zebrały w sumie 531 serduszek. – Podoba mi się bardzo pomysłowość i chęci do działania Pani Grażyny. Miejsce jest naprawdę przyjemne i nie czuję się tam jak intruz, co niestety można odczuć w podobnych tego typu klinikach. Już odzywają się do mnie pierwsze zainteresowane podobnym do mojego zabiegu panie, więc myślę, ze współpraca będzie układała się bardzo dobrze. – komentuje Magda Koral.

Umiejętnie prowadzona współpraca w ramach influencer marketingu gwarantuje jedno firma odznaczy się w świadomości grona fanów naszych kreatorów opinii. Sprawdziliśmy to na przykładzie warsztatów Home Barista organizowanych przez Bean Brothers w kawiarni Synergia dobre miejsce. Zaprosiliśmy pięciu śląskich blogerów kulinarnych i lifestylowych do poszerzenia wiedzy na temat dobrej kawy i rytuałów jej parzenia. Efekt? W ciągu jednego dnia grono obserwujących Bean Brothers na Instagramie powiększyło się o 55 osób, a fotorelacja z warsztatów na tym samym kanale zebrała w sumie 214 serduszek. Blogerzy stworzyli w sumie 4 publikacje na temat odbytych warsztatów, kilkadziesiąt razy lajkowanych, komentowanych i udostępnianych.

– Bean Brothers z Pszczyny postanowiło zrobić z nas baristów. W urokliwym wnętrzu Coffee Synergia Dobre Miejsce wąchaliśmy, siorbaliśmy i smakowaliśmy różne rodzaje kawy. Mamy dla Was dawkę, niezbędnej niczym kofeina w poniedziałkowy ranek, wiedzy kawowej – relacjonowała Dominika Zagrodzka z bloga Have a Bite.

Facebook stwarza coraz więcej możliwości, jednocześnie stawiając trudniejsze wyzwania przebicia się przez gąszcz treści. Jednym z rozwiązań jest współpraca z influencerami. Dbają oni, by przekazywać swoim fanom wiarygodne treści, w trosce o swoją autentyczność. Dzięki wpływowym kreatorom opinii mali przedsiębiorcy mają szansę zyskać oddanych, aktywnych w sieci klientów, którzy będą viralowo rozszerzać sieć potencjalnych odbiorców promowanych usług.