3 zalety pracy z praktykiem w sprzedaży i marketingu B2B cz. 1
1 – Sieć kontaktów biznesowych i realne rozwiązania
Bywa, że sama diagnoza problemu w firmie, to dopiero początek drogi. I bywa, że to nie słabo działająca sprzedaż B2B, czy marketing B2B są do załatania w pierwszej kolejności, ale dziury w procesach pobocznych jak: HR, kontrola jakości, czy dostawy. Bo, jeśli dyrektor, właściciel lub handlowcy zamiast pozyskiwać nowych klientów, gaszą pożary, to żadna zmiana w ich procesie nie pomoże.
Przykład naszego klienta:
Świetna nieduża firma, produkują w trybie rzemieślniczym panele drzwiowe z aluminium. Właściciel odpowiada tu również za sprzedaż.
Główny cel naszych działań, to uwolnienie zasobów w sprzedaży. Czyli albo wyłączenie właściciela z innych procesów i skupienie jego zasobów na sprzedaży albo rekrutacja do działu sprzedaży odpowiedniej osoby.
Natomiast mapowanie procesów i stała współpraca pozwoliły ujawnić, że za trudności z utrzymaniem harmonogramu, brakiem zasobów czasowych na sprzedaż stoją przede wszystkim problemy z… lakiernią. To właśnie ten obszar generował ponad 80% sytuacji kryzysowych w firmie.
Problem:
Brak systemu kwalifikacji dostawcy, a w efekcie współpraca z nierzetelnymi podwykonawcami (lakierniami) powodowały:
- częste wyjazdy do lakierni w sprawie kolejnych błędów,
- reklamacje lakierowanych paneli,
- reklamacje odbiorców, którym termin realizacji się wydłużał,
- ogromne koszty transportu,
- koszty obsługi reklamacji niewymierne – zaangażowanie właściciela, stres, czas itd.
Rozwiązanie:
Po zdiagnozowaniu tego obszaru wstrzymaliśmy pracę nad projektem doradczym w dziale sprzedaży. Uznaliśmy, że dobór lakierni, stworzenie systemy nadzoru nad dostawcami, stworzenie procedury i doboru dostawców na przyszłość jest kluczowe, bo wpływa absolutnie na wszystkie obszary działalności firmy – w tym sprzedaż i marketing.
Skorzystaliśmy z własnej sieci kontaktów JBS EUROPE. Jesteśmy na rynku od 10 lat, w naszej bazie są tysiące klientów, partnerów itd.
Zaaranżowaliśmy 4 kontakty z lakierniami. Już pierwsza okazała się strzałem w dziesiątkę.
Korzyści:
- lokalizacja – lakiernia jest w odległości do 10 km,
- jakość – pewność w dostarczaniu produktów najwyższej jakości, brak reklamacji,
- oszczędności – na transporcie, czasie zaangażowanym w obsługę zamówień,
- czas na sprzedaż i komfort (inaczej się sprzedaje, kiedy masz solidnego, odpowiedzialnego partnera za plecami.
Sprawdź jak możemy pomóc Twojej firmie https://jbseurope.pl/uslugi/