3 zalety pracy z praktykiem w sprzedaży i marketingu B2B cz. 3

3- Wdraża narzędzia, które sprawdził i na których sam działa

Zanim zatrudnisz ludzi, przygotuj stanowisko i skorzystaj z technologii. Dlaczego? Bo dzięki niej wdrożenie nowej osoby okaże się z pewnością łatwiejsze i skuteczniejsze. A może być i tak, że w ogóle nie musisz zwiększać zespołu i wystarczą Ci zasoby, które masz. Skąd praktyk o tym wie? Bo sam z tych technologii korzysta. 

Część tego artykułu napisała sztuczna inteligencja. Niewielką, ale ważną, bo pomagającą przeskoczyć etap rozgrzewki, drewnianych sformułowań, wprowadzającą w tryb strumienia myśli i dobrego pisania. Przetestowaliśmy mnóstwo narzędzi, zanim trafiliśmy na to, które nam teraz pomaga. Kiedy pokazujemy  je naszym klientom, ich świat nagle się zmienia. Bo czasem okazuje się, że treść wygenerowana w kilka sekund przez „robota” jest lepsza niż tekst przygotowany przez pracownika z niezłym stażem. To nie są żarty. Takie wdrożenie może przynieść ogromne oszczędności i znacznie przyspieszyć działania. 

Ale zobaczcie, zanim znaleźliśmy to narzędzie zainwestowaliśmy mnóstwo czasu w poszukiwanie i testowanie alternatyw na wszystkie sposoby, żeby w większości przypadków stwierdzić, że to się nie sprawdzi. Nasi klienci nie muszą już tego robić. Oszczędzają czas, nie popełniają błędów, otrzymują na gotowo rozwiązania i technologię, która idealnie się u nich sprawdzą. I nie dotyczy to jedynie content marketingu, ale wszystkich innych narzędzi niezbędnych do skutecznego prowadzenia marketingu, prospectingu, czy account managementu.

Zautomatyzowany marketing

Automatyzacja marketingu to m.in. proces wysyłania spersonalizowanych wiadomości do obecnych i potencjalnych klientów. Co ważne, dzieje się to we właściwym czasie na ich ścieżce zakupowej. Obecnie na rynku znajdziemy szereg programów, które mogą pomóc nam zautomatyzować zadania marketingowe, takie jak np. zarządzanie leadami, scoring leadów i lead nurturing.

Głównym celem CRM jest poprawa relacji klienta z firmą właśnie poprzez automatyzację wielu ręcznych procesów zaangażowanych w interakcję z klientem i poprawa jego satysfakcji.

Chcesz zautomatyzować pracę marketerów w swojej firmie i zwiększyć ROI? Bez narzędzi marketingowych i CRM trudno będzie o udaną kampanię marketingową.

Dlaczego?

  • Narzędzia do automatyzacji marketingu mogą pomóc w tworzeniu spersonalizowanych treści dla każdego klienta, segmentowaniu ich w celu lepszego targetowania i poprawianiu doświadczenia marki. Mogą również zapewnić wgląd w to, co działa lub nie działa w kampaniach marketingowych.
  • Narzędzia CRM służą do budowania relacji z klientami poprzez zarządzanie ich danymi i interakcjami z  firmą. 
  • E-maile to nadal jeden z najpopularniejszych sposobów komunikacji, dlatego ważne jest, aby również do tego celu wykorzystywać narzędzia do e-mail marketingu. 
  • Narzędzia do optymalizacji kampanii ADS pomagają zarządzać budżetem reklamowym, analizując, które kanały przynoszą więcej pieniędzy, a które nie, pomagają tworzyć grupy targetowe i wiele innych.

Kiedy ostatnio policzyliśmy, z jak wielu narzędzi korzystamy lista przekroczyła 50 (przykłady znajdziecie w naszym artykule „3 automatyzacje w marketing B2B, które zrobisz w kilka minut”. Znamy wszystkie plusy i minusy wybranych rozwiązań. Wyraźnie je też podkreślamy wdrażając np. CRM u klienta (bo przecież nie ma narzędzi idealnych). W cz. 2 do zalet pracy z praktykiem mogliście przeczytać o tym jak wygląda przykładowa współpraca z nami oraz o możliwościach pozyskania finansowania, które może obejmować również wdrożenia CRM, ERP i nie tylko. 

Na koniec zadanie dla Was: sprawdźcie jedno z naszych narzędzi i spróbujcie zgadnąć, który fragment napisała nam AI 🙂 Powodzenia!