Audyt marketingowy i sprzedażowy oraz warsztaty – Britannia
AUDYT DISCOVER I WARSZTATY Z BUDOWANIA PROCESÓW SPRZEDAŻOWYCH I MARKETINGOWYCH
Britannia, czyli:
Szkoła języków obcych i biuro tłumaczeń. Oferuje kursy językowe i tłumaczenia dla firm, jak również dla klientów indywidualnych. Przede wszystkim chce się skupiać na projektach dla korporacji, ale startuje też w przetargach do jednostek publicznych.
Wyzwanie
Szkole Języków Obcych Britannia brakowało precyzyjnej segmentacji, co oznaczało pracę nad bardzo różnymi projektami, za każdym razem od nowa. Wyzwaniem była zatem optymalizacja buyer persony i opis niszy w celu pozyskiwania nowych klientów.
Cele projektu
- audyt działań w zakresie marketingu i sprzedaży
- wskazanie obszarów do optymalizacji, sprawdzenie możliwości,
- przegląd sytuacji rynkowej,
- zebranie wniosków stanowiących bazę do wzmocnienia procesu sprzedaży, contentu strony www, planu marketingowego
- zebranie obiektywnych dowodów na potwierdzenie konkretnych kierunków lub rozwiązań w marketingu i sprzedaży
- zdiagnozowanie jak pracować z zespołem zaangażowanym w warsztaty
- precyzyjnie dookreślenie niszy i zbudowanie w oparciu o nią precyzyjnego procesu prospectingowego i marketingowego
Przebieg projektu
Rozpoczęliśmy od przeprowadzenia audytu Discover, który jeszcze przed rozpoczęciem warsztatów nadał kierunek programowi zoptymalizowanemu na potrzeby zespołu Szkoły Języków Obcych Britannia.
Wraz z zespołem Britannii dokonaliśmy analizy i optymalizacji Buyer Persony i opisaliśmy niszę, w której szkoła chce działać. Zbudowaliśmy również proces sprzedażowy i marketingowy, które będą się nawzajem uzupełniać. Wypracowaliśmy zwiększenie kompetencji zespołu w zakresie możliwości, narzędzi marketingowych i sprzedażowych. Elementem naszych naszych działań było także wykonanie badań jakościowych, czyli wywiadów z klientami, a zwieńczeniem prac było przygotowanie materiałów marketingowych, będących bazą wdrożenia zmian po szkoleniu.
Wypracowane rezultaty
Udało się zbudować i zrealizować założenia planu marketingowego. Pojawiły się nowe metody – jak crossmarketing, które generują rekomendacje dla szkoły przy minimalnym zaangażowaniu zasobów osobowych zespołu Britannia.
Opinia klienta po warsztatach
Krzysztof ma ogromną wiedzę, jeżeli chodzi o LinkedIn’a i wszystkie narzędzia, które mogą pomóc w automatyzacji procesów. Wnosi energię i jest nastawiony na znalezienie rozwiązań. Pomaga również rozpisać wszystko na konkretne kroki.
Sprawdź jak możemy pomóc Twojej firmie: https://jbseurope.pl/uslugi/