![](https://jbseurope.pl/wp-content/uploads/2023/06/Comodo-1-1014x487.png)
Audyt marketingowy i sprzedażowy oraz warsztaty w firmie Comodo
AUDYT DISCOVER I WARSZTATY Z BUDOWANIA PROCESÓW SPRZEDAŻOWYCH I MARKETINGOWYCH
Firma Pro-Design Comodo, czyli:
Producent dostarczający profesjonalne preparaty do mebli dla największych firm i fabryk meblarskich w Polsce. W relacji B2B sprzedaż funkcjonuje, klienci B2B dodają np. preparaty w formie gratisu do mebli lub oferują jako produkt własny sygnowany marką producenta/ dystrybutora mebli.
Wyzwanie
Wyzwanie dla firmy stanowi budowa efektywnego i powtarzalnego lejka marketingowego oraz lejka sprzedażowego.
Cele projektu
- audyt dotychczasowych działań w zakresie marketingu i sprzedaży
- wskazanie obszarów do optymalizacji,
- przegląd działań konkurencji i sytuacji rynkowej,
- wywiady z wzorcowymi klientami i zebranie maksymalnej liczby danych z perspektywy klienta (szczególnie istotne do precyzyjnego określenia niszy),
- zebranie obiektywnych dowodów na potwierdzenie konkretnych kierunków lub rozwiązań w marketingu i sprzedaży.
A następnie:
- zwiększenie kompetencji zespołu oraz Zarządu w zakresie wykorzystania narzędzi marketingowych – świadomość nakładów czasowych, pieniężnych, możliwości portali Facebook, YouTube
- budowa planu marketingowego z precyzyjnym określeniem odpowiedzialności, celów, nakładów i częstotliwości,
- budowa procesu sprzedażowego
- zaprojektowanie programu afiliacyjnego
Audyt Discover na początek i co dalej?
Rozpoczęliśmy od audytu Discover, w dalszej kolejności odbyliśmy serię sesji coachingowych 1 na 1 z Właścicielem, aby wyznaczyć cele do realizacji. Podczas warsztatów z zespołem określiliśmy cel i wizję zespołu na rozwój marki Comodo, a także pracowaliśmy nad rozwinięciem komunikacji w zespole i rozszerzeniem spojrzenia na możliwości i ograniczenia.
Przeprowadziliśmy także sesje coachingowe z liderką zespołu oraz odbyliśmy warsztaty z zespołem mające na celu poprawę komunikacji i zaufania, aby sprawnie radził sobie z rozwiązywaniem problemów. W ramach cyklu szkoleń, warsztatów opracowaliśmy proces pozyskiwania lead’ów i klientów za pośrednictwem mediów społecznościowych, jak również zbudowaliśmy precyzyjne persony planu marketingowego. Reagując w trakcie na bieżące potrzeby, zaprojektowaliśmy program afiliacyjny z precyzyjnie określonymi celami i miernikami.
Wyniki programu afiliacyjnego
Wstępne założenie programu afiliacyjnego zakładały następujące wyniki kwartalne:
– udział 70 firm,
– 130 handlowców
Rezultat, który osiągnęliśmy to:
– 92 firmy (+31%),
– 247 handlowców (+89%)
Każdy realizujący założenia wolumenowe. Skalowalny, przewidywalny system dający możliwość ciągłego rozwoju.
![](https://jbseurope.pl/wp-content/uploads/2023/12/marketing-afiliacyjny-1024x518.png)
Opinia klienta po warsztatach
Po pierwsze słucha, po drugie tworzy przyjazną aurę, dzięki której człowiek się nie boi, nie wstydzi, po trzecie ma szeroką wiedzę (konfrontowałem go z konkurentem). Wszystko przenosił na naszą rzeczywistość, mówił do nas. Nie operował ogólnikami, tylko wszystko przenosił na nasz grunt. I co również ważne, pomógł w organizacji dofinansowania szkoleń.
Sprawdź jak możemy pomóc Twojej firmie https://jbseurope.pl/uslugi/