Dlaczego mieszkania dla młodych nie przejdą w ADS’ach na facebooku?
Czy wiecie, że obecnie na facebooku mamy aż 4 rodzaje działalności – dot. kredytów, zatrudnienia, nieruchomości i tu akurat chyba słusznie – polityki, na które nałożone są ograniczenia dotyczące reklamowania się na tym kanale? Co to znaczy „ograniczenia” i jak z tego wybrnąć, pokażę na przykładzie branży nieruchomości, dla której działania reklamowe prowadzimy już blisko 5 lat.
Kategoria specjalna
Chcesz sprzedać dom, mieszkanie? Tworząc kampanię musisz zaznaczyć opcję „kategoria specjalna – nieruchomości”. Wyboru dokonujesz na etapie tworzenia kampanii – okienko z wyborem pojawia się zaraz pod opcją nadania nazwy danej kampanii.
Co to zmienia?
W teorii całe zamieszanie ma za zadanie chronić użytkowników Facebooka przed niezgodną z prawem dyskryminacją. W praktyce, nie możesz:
- targetować reklam np. na rodziny [zakaz sprzedaży domów singlom lub rodzinom?!]
- wybrać płci [tell my why?],
- ani określać wieku [mieszkania dla młodych mówisz… facebook na to: no way!].
Ograniczenia dotyczą nawet lokalizacji – minimum 60 km promienia.
I co teraz?
Teraz musisz stworzyć historię, musisz się wysilić, dodać kilka etapów w lejku, by na koniec cieszyć się sukcesem! Poniżej w 3 krokach opisuję jeden z pomysłów na to, jak poprowadzić działania, by miały one szanse na sukces w postaci najpierw dotarcia do Twojej grupy docelowej, a ostatecznie osiagnięciu celu – czyli sprzedaży.
Krok 1, czyli copy wraca do łask!
Nie możesz zawęzić lokalizacji podczas konfiguracji reklamy, ale nikt nie zabroni zrobić Ci tego na grafice czy w copy.
Masz na sprzedaż osiedle, dom lub mieszkanie w Tychach na os. B. Napisz to i tym samym już w po pierwszym zdaniu wykluczaj osoby, które szukają apartamentu w Zabrzu.
Targetujesz na rodziny? Pokaż je na grafice.
Budujesz rodzinne osiedle? Dodaj maluchy na wizualizacji. Nie zapomnij wskazać plusów takich jak: bliska odległość do przedszkola, szkoły etc.
Twórz filmy, na których pokazujesz i mówisz wszystko to, co najważniejsze. Zbieraj grupę widzów realnie zaangażowanych w oglądanie tego filmu, a tym samym zainteresowanych Twoją ofertą. Konkretne reklamy kieruj na konkretne podstrony na swojej www, zyskując pewność, że były na nich osoby, do których chciałeś trafić w reklamie. Bonusik – to oczywiście w tym wypadku dane, które zbierze Ci Google Analytics.
Krok 2 – lejek – złapałeś grupę docelową
Teraz już wiesz, kto widział Twoje reklamy i filmy. Ponieważ w grafice i copy jasno dałeś do zrozumienia, że np. osiedle, które sprzedajesz jest kierowane do rodzin z dziećmi, możesz założyć, że osoby, które weszły w interakcje z reklamą należą do grupy docelowej.
Krok 3 – remarketing
Teraz już masz wolną rękę. Jedziesz z remarketingiem – kierujesz reklamę na grupy niestandardowych odbiorców – tych, którzy widzieli dany % filmu, byli na konkretnych podstronach, czy są powiązani z konkretnym zdarzeniem na Twojej www.
Podsumowanie
Droga z reklamą kategorii specjalnej jest dłuższa, niektóre zakazy w targetowanie są totalnie bez sensu ale… z doświadczenia wiem, że wszystko się da. Właśnie takie sytuacje wymuszają na nas kreatywność, a ta pozwala wyróżnić się na tle konkurencji. Zatem zamiast biadolić, zacznij planować!
Sprawdź jak możemy pomóc Twojej firmie https://jbseurope.pl/social-media/