Jak zażegnać kryzys w 5P rostych krokach
Znacie zasadę 5P? To jeden z najprostszych sposobów na poradzenie sobie z kryzysem! Czym są P? JBS wyjaśnia!
1.Przeproś – najprostsza i najtrudniejsza zarazem część tej zasady. Pamiętajcie, każdy popełnia błędy, a przyznanie się do nich i posypanie głowy popiołem najczęściej przynosi pozytywne efekty!
2.Przygotuj się – kluczem do rozwiązania kryzysu jest odpowiednie przygotowanie! Warto mieć gotowe procedury na wypadek różnego rodzaju przykrych sytuacji. Pamiętajcie jednak żeby nie traktować niezadowolonych klientów hurtowo i postarać się o indywidualne podejście do każdego problemu! Uwierzcie – to zaprocentuje!
3.Przeciwdziałaj – traktuj każdy kryzys jako lekcję, która pomoże zapobiec podobnym sytuacjom w przyszłości. Przeciwdziałając oszczędzasz czas i energię!
4.Popraw się – pamiętaj aby z każdego kryzysu wyciągnąć naukę! Jak wspomnieliśmy wyżej nie ma ludzi nieomylnych, jednak sztuką jest przekucie błędu w ważną lekcję i okazję do poprawienia wizerunku swojej firmy!
5.Powetuj – twój produkt trafił do klienta zniszczony lub niekompletny? A może przez przypadek zdarzyło się wysłać towar przeterminowany? Spokojnie, z takich sytuacji da się wyjść! W ostatnim P chodzi o zatarcie złego wrażenia powetowaniem – może to być paczka twoich produktów dostarczona klientowi, który otrzymał coś zniszczonego lub przeterminowanego albo po prostu niezgodnego z tym, co zamówił. Pamiętaj tylko, aby nie przesadzać z wartością giftu, to może przyciągnąć naciągaczy!
Tych pięć prostych zasad pomoże ci wyjść z każdego kryzysu, nie tylko tego w social mediach! Pamiętaj – nie ma takiej porażki, której nie dałoby się przekuć w sukces!