Po co komu firma doradcza i kiedy się przyda?
Czyli o roli firmy doradczej na różnych etapach rozwoju Twojej firmy i wartości jaką może przynieść Tobie i Twojemu zespołowi.
Zauważyłeś spadek skuteczności dotychczasowych działań?
Masz wrażenie, że od lat to Ty pracujesz na firmę, a nie firma na Ciebie?
A może wszystko działa dobrze, ale planujesz ekspansję na nowe rynki lub wprowadzasz na rynek nowy produkt? Bądź jesteś obecnie w sytuacji, że Twoja firma rośnie i skalujesz działania marketingowe lub Twój zespół marketingowy jest przeciążony?
Jeśli nie chcesz wymyślać koła na nowo, rozwiązaniem jest skorzystanie z usługi profesjonalnych doradców. Sprawdź, jaką wartość mogą wnieść usługi doradcze do Twojej organizacji i kiedy warto z nich skorzystać.
Ekspertyza w branży
Wartość dla klienta: Dostęp do specjalistycznej wiedzy, którą jest trudno zdobyć wewnętrznie.
Przykład: Zrozumienie nowych trendów w sprzedaży B2B dla firmy produkcyjnej.
Najlepszy czas do skorzystania: Podczas ekspansji na nowe rynki lub segmenty, lub gdy firma wprowadza nowy produkt i potrzebuje wiedzy specjalistycznej.
Wprowadzając na rynek nowy produkt lub gdy planujesz ekspansję na nowe rynki lub segmenty, możesz uczyć się na własnych błędach, ale wiesz już pewnie, że nauka ta bywa bardzo kosztowna. Alternatywą jest skorzystanie z eksperckiej wiedzy firmy doradczej, która zna specyfikę danego rynku czy segmentu. Powyższy przykład dotyczący nowych trendów w sprzedaży B2B dla firmy produkcyjnej to niszowa wiedza. Wymaga nie tylko wiedzy teoretycznej, ale przede wszystkim doświadczenia praktycznego konsultanta – my takich mamy!
Optymalizacja strategii marketingowej
Wartość dla klienta: Dostosowanie strategii marketingowej do unikalnych celów i klientów firmy.
Przykład: Pomoc w skutecznym docieraniu do decydentów w innych firmach produkcyjnych.
Najlepszy czas do skorzystania: Gdy firma zauważa spadek skuteczności obecnej strategii lub chce wprowadzić nową strategię marketingową.
Dotychczas działała, ale w ostatnim czasie martwi Cię spadek skuteczności strategii marketingowej? To moment na dostosowanie działań marketingowych do aktualnej sytuacji rynkowej oraz do aktualnych celów Twojej firmy. Otoczenie się zmienia, zmieniają się również działania marketingowe. Korzystając z usług ekspertów w branży, zyskujesz dostęp do najświeższej wiedzy, poprzedzonej solidną analizą dotychczasowych działań. Świeże spojrzenie osoby z zewnątrz ma tu ogromne znaczenie.
Szkolenia dla zespołu
Wartość dla klienta: Zwiększenie umiejętności i wiedzy zespołu sprzedażowego, co prowadzi do zwiększenia sprzedaży.
Przykład: Nauczenie zespołu, jak skutecznie komunikować wartość ich produktów do klientów B2B.
Najlepszy czas do skorzystania: Gdy zespół sprzedażowy ma trudności z osiąganiem celów sprzedażowych, lub gdy firma zatrudnia nowych członków zespołu sprzedaży.
Zatrudniając nowych pracowników, poprzez solidny proces onboardingu, sprawiasz, że w najkrótszym możliwym czasie wchodzą w firmę i zaczynają pracować z pełną wydajnością. Dobre szkolenie sprzedażowe na tym etapie pozwoli im szybciej zrealizować to założenie, zwłaszcza, jeśli chcesz, żeby nabyli czystą wiedzę, bez naleciałości i nawyków aktualnych pracowników. Szkolenie z firmą doradczą to również dobry pomysł dla zespołu, w którym widzisz trudności w realizacji planów sprzedażowych.
Analiza rynku i konkurencji
Wartość dla klienta: Dostęp do kluczowych informacji o rynku i konkurencji, co pozwala na dostosowanie oferty i strategii firmy.
Przykład: Zidentyfikowanie nowych segmentów rynku, które firma może skutecznie obsłużyć.
Najlepszy czas do skorzystania: Przed wejściem na nowy rynek, przy wprowadzaniu nowego produktu, lub gdy firma chce zrozumieć, jak stać się bardziej konkurencyjną.
Masz pomysł na nowy produkt czy usługę? Aby nie popełnić falstartu, możesz zlecić firmie doradczej analizę rynku i konkurencji. W postaci gotowego raportu otrzymasz informacje o tym co i jak robi konkurencja, podpatrzysz jej dobre i złe praktyki w różnych obszarach działań, a dzięki temu zrozumiesz, gdzie na rynku są luki, które Ty możesz wypełnić.
Wsparcie w procesie sprzedaży
Wartość dla klienta: Dostęp do narzędzi i strategii, które zwiększają efektywność procesu sprzedaży. Przykład: Wdrożenie systemu zarządzania relacjami z klientami (CRM), który poprawia organizację i śledzenie sprzedaży.
Najlepszy czas do skorzystania: Gdy proces sprzedaży jest niespójny lub ma niską konwersję, lub gdy firma wprowadza nowy produkt i potrzebuje wsparcia w tworzeniu procesu sprzedaży.
Masz wrażenie, że Twoi sprzedawcy kręcą się w kółko i chcesz pomóc im wyjść w impasu? Doradca wraz z Twoim zespołem rozpisze aktualny proces sprzedaży w postaci mapy procesowej, a następnie na podstawie mapy pomoże zespołowi zautomatyzować pracę, zoptymalizować proces, a także wdrożyć narzędzia, na przykład system CRM, który usprawni i uporządkuje pracę. Co ważne Twój zespół będąc zaangażowanym w proces – jako współautor będzie w ten proces wierzył co ułatwi jego wdrożenie.
Dostosowywanie komunikacji
Wartość dla klienta: Możliwość dostosowania komunikacji firmy do potrzeb i oczekiwań jej klientów B2B.
Przykład: Dostosowanie komunikatów marketingowych do specyfiki branży klienta.
Najlepszy czas do skorzystania: Gdy firma zauważa niską skuteczność komunikacji z klientami, lub gdy firma wprowadza nowy produkt i potrzebuje dostosować swoje komunikaty.
Szkolenie z komunikacji to jedna z najpopularniejszych usług na rynku szkoleniowym. Jeśli diagnozujesz w swojej firmie niską skuteczność w zakresie komunikacji z klientami, potrzebujesz jednak nie tyle ogólnikowych zasad komunikacji, a konkretnych, dopasowanych do Twojej branży i segmentu klientów komunikatów, kanałów komunikacji i wskazówek. I znowu, świeże spojrzenie zewnętrznego konsultanta będzie nieocenione i pomoże Twojemu zespołowi opracować nowe standardy w tym zakresie.
Automatyzacja procesów marketingowych
Wartość dla klienta: Oszczędność czasu i zasobów dzięki automatyzacji procesów marketingowych. Przykład: Wdrożenie automatycznego email marketingu, który zwiększa skuteczność komunikacji z klientami.
Najlepszy czas do skorzystania: Gdy firma zaczyna skalować swoje działania marketingowe, lub gdy zespół marketingowy jest przeciążony ręcznymi zadania.
Rośnie firma, rośnie ilość obowiązków i dotyczy to wszystkich działów, w tym działu marketingu. Jeśli Twój zespół narzeka na ilość zadań, które wykonuje ręcznie w powtarzalnym trybie lub skalujesz działania marketingowe w swojej organizacji, to idealny czas na wdrożenie automatyzacji. Narzędzi, z których można skorzystać jest mnóstwo – dobry konsultant przeanalizuje realizowane działania, a następnie przygotuje gotowe propozycje narzędzi i rozwiązań, a także i przygotuje zespół do samodzielnej pracy po zakończeniu warsztatów.
Budowanie relacji z klientami
Wartość dla klienta: Budowanie trwałych relacji z klientami, co zwiększa ich zadowolenie i lojalność.
Przykład: Opracowanie programu lojalnościowego.
Najlepszy czas do skorzystania: Gdy firma ma problem z utrzymaniem klientów, lub gdy firma chce zwiększyć swoje działania w zakresie obsługi klienta.
Ty znasz swoich klientów, a doradca zna najlepsze sposoby budowania relacji z nimi, na przykład poprzez dobrze skonstruowany program lojalnościowy, który może zwiększyć częstotliwość transakcji, wartość koszyka zakupowego, może przynieść klientów z polecenia i inne korzyści dla Twojej firmy. Pracując wspólnie z firmą doradczą, jesteś w stanie, bazując na wiedzy eksperckiej, stworzyć wartościową, a być może innowacyjną propozycję dla swoich klientów.
Zwiększanie widoczności firmy
Wartość dla klienta: Zwiększenie obecności firmy w mediach społecznościowych, na stronach internetowych i innych kanałach marketingowych.
Przykład: Tworzenie treści, które zwiększają zasięg firmy w mediach społecznościowych.
Najlepszy czas do skorzystania: Gdy firma chce zwiększyć swoją obecność w sieci i w kanałach marketingowych.
Na marketing i zwiększenie widoczności w sieci możesz wydać miliony, a jednocześnie może to przynieść Twojej firmie marne efekty. Dlatego wydawać pieniądze na marketing trzeba z głową. I tu z pomocą ponownie przychodzi firma doradcza, która nie będzie wróżyła z fusów, tylko przygotuje dla Ciebie kampanie testowe i doradzi na bazie doświadczenia, w jakich kanałach warto się pojawiać i jak to robić, aby wydane środki przyniosły oczekiwane rezultaty.
Różne etapy rozwoju Twojej firmy wymagają różnej formy i zakresu wsparcia. Jeśli ciekawi Cię przebieg przykładowych warsztatów w różnych firmach, stawiających czoła różnorodnym wyzwaniom, zapoznaj się z case’ami, o których opowiadamy na naszej stronie https://jbseurope.pl/nasze-projekty/. A jeśli chcesz z nami porozmawiać, skorzystaj z darmowej konsultacji i sprawdź jaką wartość możemy zaoferować Twojej firmie.